Web Analytics
Spierentraining.nl

Borstspieroefening: Dumbbell Incline Press

Een goede oefening om de borstpieren te trainen is de Dumbbell Incline Press. Hiermee train je vooral de bovenkant van de borst. Voor een mooie volle borst is het belangrijk om naast oefeningen voor het midden van je borst, regelmatig oefeningen voor de boven- en onderkant van je borst uit te voeren. Met deze oefening train je naar de bovenkant van je borst ook de triceps en de schouders.

Om te zorgen dat je de Dumbbell Incline Press oefening om de juiste manier uitvoert staan hieronder de stappen beschreven. Deze oefening kan ook worden uitgevoerd met een barbell in plaats van met dumbbels.

Stap 1.

Zet de leuning van het fitness bankje in een hoek van ongeveer 30 graden.

Stap 2.

Neem plaats op het fitness bankje met je rug recht tegen de leuning.

Stap 3.

Breng de dumbbells naar boven en zorg dat de binnenkant van de beide onderarmen naar elkaar toe staan. De dumbbells positioneer je iets hoger dan je borst en je elleboge laat je zakken tot iets onder je schouders.

Stap 4.

Duw de dumbbells naar boven en naar elkaar toe zodat je armen bijna uitgestrekt zijn. De dumbbels eindigen dan boven je borst.

Stap 5.

Laat de dumbbells hierna rustig en gecontroleerd zakken tot je weer bij de beginpositie bent.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Borstspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel