Spierentraining.nl

Beenspieroefening: Barbell Lunge

Je kunt de Barbell Lunge gebruiken om verschillende spiergroepen in je benen te trainen. De spiergroepen die je met deze oefening vooral aanspreekt zijn de hamstrings, de voorkant van je bovenbenen en je bilspieren. Daarnaast is deze oefening erg goed voor je core. Hiermee worden de rechte, schuine en diepe buikspieren, de rechte en diepe rugspieren en de grote en kleine bilspieren bedoelt. Je traint je core met deze oefening omdat je tijdens de oefening balans moet houden.

De Lunge wordt ook vaak uitgevoerd met dumbbells in plaats van een barbell. Voor sommige sporters is deze Barbell Lunge iets moeilijker door het gewicht op de schouders. Wij helpen je deze oefening onder de knie te krijgen door middel van een aantal stappen.

Stap 1.

Laat de barbell op je schouders rusten.

Stap 2.

Houdt je bovenlichaam recht en stil, stap met één been naar voren en zak door je heupen. Beide knieën buigen 90 graden.

Stap 3.

Druk jezelf daarna weer omhoog tot de beginpositie. Wissel daarna van been en herhaal stap 2.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Van de beste methodes om af te vallen tot de nieuwste fitness oefeningen: het team van Spierentraining weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts om zelf mee aan de slag te gaan.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.