Web Analytics
Spierentraining.nl

Beenspieroefening: Barbell Squat

De squat is een van de meest effectieve oefeningen die je kunt doen voor de spieren in je been, billen en de buikspieren. Dit is ook de reden dat veel mensen de squat zien als de beste fitness oefening die er bestaat. Met deze oefening ligt de nadruk op de quadriceps, hamstrings en de bil- en kuitspieren. Maar omdat je bij deze oefening probeert je evenwicht te houden train je ook je buikspieren. Daarnaast komt er tijdens het squatten veel testosteron en groeihormonen vrij die over het hele lichaam de spiergroei stimuleren. Hierdoor is de squat een zeer populaire oefening onder sporters.

Als je de squat regelmatig opneemt in je trainingsschema zal je snel resultaat boeken bij het trainen van je benen. Echter moet de oefening wel op de goede manier worden uitgevoerd.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Ga met je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan.

Stap 2.

Plaats de barbell boven op je schouderbladen.

Stap 3.

Ga rustig door je knieën alsof je in een stoel gaat zitten. Houd je rug recht tijdens de oefening.

Stap 4.

Als je in de zittende positie bent houdt je die houding even vast. Druk je lichaam daarna weer omhoog vanuit je hakken tot de beginpositie.

 

Reageren op dit artikel