Spierentraining.nl
Fitness schema borstspieren

Fitness schema borstspieren

Om van een platte borst naar een mooi gevormde borst te gaan is het belangrijk dat je verschillende borstspier oefeningen combineert om tot een complete workout te komen. Het fitness schema hieronder is een schema die daaraan voldoet, je ontwikkelt hiermee grote borstspieren.

Borstspieren trainen

Je grote borstspieren bestaan uit drie delen: de Pars Clavicularis (de bovenste), de Pars Sternocostalis (de middelste) en de Pars Abdominalis (de onderste). In het schema zijn daarom oefeningen opgenomen die ervoor zorgen dat je die drie delen van je borst traint. Hierdoor wordt je gehele borst getraind en daardoor mooi gevormd.

Met dit schema is het mogelijk om één, twee of drie keer per week je borstspieren te trainen. Het hangt er ook vanaf wat jouw doelen als sporter zijn en of je al ervaren bent of net begint met sporten. Daarnaast hangt het ervan af hoe zwaar en intensief je traint.

Als je één keer per week je borst traint dan moet je op z’n minst vier tot vijf oefeningen intensief trainen. Het is ook mogelijk om twee keer per week je borst traint met bijvoorbeeld een split schema. Wij raden aan om voor twee keer per week te gaan als je echt resultaat wilt behalen met spiermassa opbouwen en kracht. Drie keer per week is namelijk erg veel. Het is ook belangrijk om genoeg hersteltijd in te plannen. Je moet je borstspieren ongeveer 48 tot 72 uur rust geven na een training. Wij raden aan om met dit schema ongeveer twee maanden te trainen. Wissel de oefening af in volgorde, dit is goed voor de ontwikkeling van je borstspieren.

Fitness schema borstpieren

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Barbell Chest Press48-12
Push-up310
Dumbbell Incline Press48-12
Chest Fly48-12
Decline Close Grip Bench Press48-12

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

In 3 stappen van vet naar fit

238 bladzijden met oefeningen, schema’s, en practische informatie om af te vallen.


Bekijken

Volg ons op Facebook

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.