Web Analytics
Spierentraining.nl

Borstspieroefening: Decline Dumbbell Bench Press

Om de onderkant van de borst te trainen wordt vaak gebruik gemaakt van de Decline Dumbbell Bench Press. Voor een mooie volle borst is het belangrijk om regelmatig naast oefeningen voor het midden van je borst, oefeningen voor de boven- en onderkant van je borst uit te voeren. Doordat je met de Decline Dumbbell Bench Press een groter gedeelte van de borstspier traint kun je bij deze oefening meestal meer gewicht aan.

Hieronder staan de stappen beschreven om deze oefening correct uit te voeren zodat je maximaal resultaat boekt. Deze oefening kan ook worden uitgevoerd met een barbell in plaats van met dumbbels.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Ga liggen op een declined fitness bankje met je voeten onder de enkel steun om jezelf stabiel in positie te zetten.

Stap 2.

Strek je armen met daarin de dumbbells uit zodat je armen boven je schouders zijn gepositioneerd.

Stap 3.

Laat je ellebogen zakken zodat ze aan beiden zijden naast je lichaam zijn gepositioneerd. De dumbbells laat je zakken ter hoogte van je borst. Houd je ellebogen steeds licht gebogen.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Borstspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel