Spierentraining.nl
borstspieroefeningen

Borstspieroefeningen: 8 beste oefeningen

Borstspieroefeningen zijn de perfecte manier om te trainen voor een sterkere en/of grotere borstkast. De borstspieren bestaan uit drie delen die door middel van deze borstspieroefeningen allemaal worden getraind. Om sterke borstpieren te krijgen is het belangrijk om regelmatig borstspieroefeningen te doen. Zorg ervoor dat je de juiste voedingstoffen binnenkrijgt zodat de borstspieren genoeg brandstof hebben om te groeien en sterker te worden.

Bij het trainen van de borstspieren is het belangrijk dat je de borstspieroefeningen genoeg afwisselt. Hierdoor krijgen je borstspieren elke training weer andere prikkels. Dit zorgt ervoor dat je een mooi gevormde borstkast krijgt. De borstspieroefeningen die worden besproken, behalve de Push-up, zijn het meest geschikt om in de sportschool uit te voeren. Tenzij je al veel hulpmiddelen zoals een fitness bankje, dumbbells en barbells in huis hebt.

We gaven al eerder aan dat de borstspieren bestaan uit drie delen: het onderste, het middelste en het bovenste deel. De borstspieroefeningen richten zich meestal op één van de drie delen. Hieronder leggen we uit welke borstspieroefeningen zich op welk deel van de borstpieren richt.

Borstspieroefeningen voor de onderste borstspieren

Deze borstspieroefeningen leggen meer de nadruk op het onderste gedeelte van de borstspieren. De oefeningen worden vaak uitgevoerd op een ‘decline’ fitness bankje. Het bovenste gedeelte van het fitness bankje wijst dan naar de grond, waardoor je achterover ligt. De volgende borstspieroefeningen zullen je helpen om het onderste gedeelte van de borstspieren optimaal te trainen:

Borstspieroefeningen voor de middelste borstspieren

Er zijn een aantal borstspieroefeningen die zich op het grootste deel van de borstspieren richten. Dit zijn de meest bekende borstspieroefeningen. Door hard te trainen ontwikkel je hiermee grote sterke borstspieren. Neem de volgende borstspieroefeningen regelmatig op in je borstspierschema:

Borstspieroefeningen voor de bovenste borstspieren

Door borstspieroefeningen te doen voor de bovenste borstspieren maak je je training compleet. De volgende borstspieroefeningen richten zich vooral op de bovenste borstspieren:

Al deze borstspieroefeningen zullen je helpen om je borstspieren sterker en groter te maken. Als je deze oefeningen regelmatig uitvoert, in combinatie met de juiste voeding, zal je snel resultaat zien.

Borstspieroefeningen schema

Om ervoor te zorgen dat je alle drie de delen van je borstspieren traint is het handig om een schema te gebruiken. Hierdoor weet je wanneer en welke borstspieroefeningen je die training moet doen. Ook kun je aan de hand hiervan bepalen wanneer je andere spiergroepen traint en wanneer je rustdagen hebt. Het volledige schema vind je op de pagina borstspieroefeningen schema.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.