Web Analytics
Spierentraining.nl
fitness schema triceps

Fitness schema triceps

De spieren in de bovenarmen bestaan voor 2/3 uit triceps. Als jij wilt trainen voor grote armen moet je dus vooral de focus leggen op de triceps. Hiermee zullen je armen sneller groeien. Door een fitness schema te volgen voor de triceps weet je zeker dat je op de goede weg bent. De oefeningen zijn perfect om de triceps een flinke prikkel te geven waardoor ze gaan groeien.

Triceps trainen

De oefeningen uit het schema zorgen ervoor dat je de triceps optimaal traint. De triceps bestaat uit drie verschillende koppen: de lange kop, de zijwaartse kop en de middelste kop. De verschillende oefeningen spreken alle drie de koppen van de triceps aan zodat de triceps volledig wordt ontwikkeld. Hierdoor worden deze spieren sterker en gaan ze groeien. Een schema geeft je daarnaast ook houvast. Het zorgt ervoor dat als jij de sportschool inloopt je direct weet wat je moet gaan trainen, en op welke dag je dat moet doen. Wij raden je aan om ongeveer twee of drie maanden met dit schema te trainen.

In het schema staan vijf verschillende oefeningen. Het is gebruikelijk om drie tot vier oefeningen per training te doen. Je kunt dus steeds kiezen welke drie of vier van de vijf oefeningen je die training gaat doen. Probeer dit zoveel mogelijk af te wisselen, ook in volgorde. Op die manier krijgen je triceps steeds anders soort prikkels en dit bevordert de spierontwikkeling. In een ideale situatie train je twee keer per week je triceps. Meer dan twee keer is niet nodig en dan loop je het risico dat je ze overbelast. Lukt het je niet om twee keer je triceps te trainen, doe het dan minimaal één keer. Met minder dan één keer per week zullen je triceps te langzaam vooruit gaan.

Fitness schema triceps

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Overhead Triceps Extension410
Kickback310
Prone Triceps Extension310
Standing Triceps Extension38-10
Triceps Dip310

Reageren op dit artikel