Web Analytics
Spierentraining.nl

Borstspieroefening: Tubing Chest Fly

De Tubing Chest Fly is een uitstekende oefening om te doen wanneer je je borst wilt trainen. Deze oefening is op verschillende manieren uit te voeren waardoor je zelf bepaald welk gedeelte van de borst je wilt trainen. Je kunt je richten op het midden van de borst, de bovenkant van de borst of de onderkant van de borst. Met deze oefening train je naast je borst ook je schouders, je triceps en een gedeelte van je buikspieren.

Deze oefening kan ook uitgevoerd worden met kabels in plaats van met een elastisch koord. Neem deze oefening op in je trainingsschema en je zal merken dat je resultaat boekt.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Pak de handvaten vast, zet een stap naar voren met één been en ga een beetje door je knieën.

Stap 2.

Buig de handvaten naar voren en spreid je armen uit naar de zijkant van je lichaam op schouderhoogte, houdt je ellebogen licht gebogen.

Stap 3.

Houd je buikspieren gespannen en breng je armen naar de voorkant van je borst. Houd deze positie even vast.

Stap 4.

Breng je armen rustig en gecontroleerd terug naar de beginpositie. Houd je rug tijdens de oefening recht.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Borstspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel