Web Analytics
Spierentraining.nl

Borstspieroefening: Decline Close Grip Bench Press

Bench Press, of te wel bankdrukken, is een erg populaire oefening om je borstspieren te trainen. Het normale bankdrukken gebeurt meestal op een horizontaal fitness bankje waarbij je de stang van de barbell breed vasthoudt. De Decline Close Grip Bench Press is een variant op het normale bankdrukken. Bij deze oefening gebruik je een declined fitness bankje en pak je de stang van de barbell met een smalle greep vast. Hierdoor wordt naast de borstspier ook een groot deel van de tricep getraind.

Wanneer je deze oefening regelmatig in je trainingsschema opneemt worden je middelste en binnenste borstspieren groter en sterker. De uitvoering van deze oefening wordt hieronder toegelicht.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Ga liggen op een declined fitness bankje met je voeten onder de enkel steun om jezelf stabiel in positie te zetten.

Stap 2.

Pak de stang van de barbell vast met een bovenhandse greep. Je handen staan ongeveer 15 centimeter uit elkaar op de stang.

Stap 3.

Laat de stang rustig en gecontroleerd zakken naar je borst. Zorg dat je ellebogen vlak langs je lichaam blijven.

Stap 4.

Duw de barbell omhoog tot dat je armen bijna volledig gestrekt zijn.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Borstspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel