Web Analytics
Spierentraining.nl
fitness schema biceps

Fitness schema voor de biceps

Een van de belangrijkste redenen dat mensen naar de sportschool gaan is om grote spierballen te kweken. Grote biceps worden gezien als teken van kracht. Om gespierde en grote biceps te kweken moet je ze trainen met verschillende oefeningen. Door een fitness schema voor de biceps te volgen train je je biceps optimaal en zullen ze snel groter worden.

Biceps trainen

Door regelmatig biceps oefeningen te doen ontwikkel je je biceps, hierdoor gaan ze groeien en worden ze sterker. De biceps zijn ongeveer 40% van de spiermassa in je bovenarm. Ze bestaan uit een lange en een korte kop. Met vrijwel alle biceps oefeningen spreek je beiden koppen aan. In het fitness schema zijn oefeningen opgenomen die ervoor zorgen dat je afwisseling krijgt in je bicepstraining. Op deze manier worden de spieren in je biceps telkens op een andere manier geprikkeld, dit stimuleert de ontwikkeling.

Vooral de uitvoering van de oefening is belangrijk bij biceps oefeningen. Te zwaar trainen en daardoor de oefening niet goed uitvoeren is iets wat we je niet aanraden. Als wilt dat je biceps binnen een korte tijd gaan groeien train ze dan twee keer per week met het fitness schema. In het schema zijn vijf oefeningen opgenomen, echter hoef je tijdens een training ze niet alle vijf te doen. Doe er telkens drie of vier en wissel de oefeningen per training af. Doe dus niet elke training precies dezelfde oefeningen in dezelfde volgorde. Wij raden je aan om ongeveer twee tot drie maanden met dit schema te trainen. Tegen die tijd zal je zien dat je biceps zich al hebben ontwikkeld. Met onderstaand schema train jij voor grote en sterke spierballen.

Fitness schema biceps

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Angled Prone Curl38-10
Incline Dumbbell Curl310
Preacher Curl38-10
Cable Biceps Curl310
Dumbbell Concentration Curl38-10

Reageren op dit artikel