Web Analytics
Spierentraining.nl

Borstspieroefening: Barbell Chest Press

Als je aan de slag gaat met borstspieroefeningen denk je al gauw aan bankdrukken, ook wel de Barbell Chest Press genoemd. Dit is een van de bekendste oefeningen en niet zonder reden, deze oefening is de basis van een gespierde borst. Met deze oefening geef je vooral het middelste gedeelte van je borst een flinke prikkel. Daarnaast belast je ook de triceps en de voorkant van de schouders.

Door de Barbell Chest Press goed uit te voeren train je een mooie volle borst. Als je deze oefening regelmatig uitvoert wanneer je je borst traint zal je snel resultaat behalen. Deze oefening kan ook worden uitgevoerd met dumbbells in plaats van een barbell. Dit wordt de Dumbbell Chest Press genoemd.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Ga liggen op een horizontale fitness bank met je rug recht en je voeten op de grond. Zorg dat je benen in een hoek van 90 graden op de grond staan.

Stap 2.

Pak de stang van de barbell ongeveer 20 centimeter wijder dan schouderbreedte stevig vast met een overhandse greep (zie video). Laat de stang nu voorzichtig zakken naar je borst.

Stap 3.

Duw de barbell vanuit je borst gecontroleerd omhoog en houdt deze positie kort vast. Daarna kun je de barbell weer gelijkmatig laten zakken tot je borst.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Borstspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel