Web Analytics
Spierentraining.nl

Bilspieroefening: Bulgarian Split Squat

De Bulgarian Split Squat is een oefening die is afgeleid van de ‘normale’ Squat. De Bulgarian Split Squat is wat zwaarder en moeilijker uit te voeren. Deze oefening is uitstekend om je billen en bovenbenen te trainen. Door dumbbells of een barbell te gebruiken kan je deze oefening nog zwaarder maken. Het is erg belangrijk om tijdens de oefening goed je lichaam recht te houden zodat je de focus legt op de bil- en beenspieren. Voor deze oefening heb je een fitness bankje nodig.

Om optimaal resultaat te behalen met deze oefening is het belangrijk dat je de oefening goed uitvoert. Daarnaast voorkomt dit blessures en zorg je ervoor dat je de focus legt op de juiste spiergroepen.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Plaats de bovenkant van je rechtervoet op een fitness bankje achter je.

Stap 2.

Buig door je linkerknie tot ongeveer 90 graden. Hierdoor beweegt je rechterknie richting de vloer.

Stap 3.

Druk jezelf met je linkerbeen weer omhoog totdat je in staande positie bent. Houdt tijdens de gehele oefening je bovenlichaam recht en je bilspieren aangespannen.

Stap 4.

Herhaal stap 2.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Bilspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel