Spierentraining.nl

Bilspieroefening: One Leg Squat

Het voordeel van de One Leg Squat is dat je meerdere bilspieren tegelijk traint. Deze oefening wordt door veel experts aangeraden omdat je er strakke en sterke bilspieren van krijgt. De oefening is afgeleid van de ‘normale’ Squat. De oefening is heel laagdrempelig omdat je geen machine of andere objecten nodig hebt om de oefening uit te voeren. Als je tijdens de oefening moeite hebt om je balans te houden helpt het vaak om je armen uit te strekken.

De beschreven stappen hieronder helpen je bij de uitvoering van de oefening. Door een goede uitvoering van de oefening is de kans op blessures kleiner en op goed resultaat groter.

Stap 1.

Lift één been op naar achteren en laat je andere been op de grond staan. Probeer dan je balans te vinden.

Stap 2.

Zak door het been waarop je staat en houdt je rug recht. Houdt even vast en span je bilspieren aan.

Stap 3.

Duw je lichaam weer naar boven met het been waarop je staat tot de beginpositie. Wissel van been.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Bilspieroefeningen schema.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.