Web Analytics
Spierentraining.nl

Bilspieroefening: Kettlebell Hip Drive

De Kettlebell Hip Drive wordt gezien als een van de beste oefeningen om je bilspieren te trainen. Bij deze oefening worden je bilspieren goed geprikkeld en hierdoor krijgen ze een mooie ronde vorm. Naast je bilspieren train je ook een gedeelte van je heupen en van je rug. Om deze oefening uit te voeren heb je alleen een kettlebell nodig. Als beginner is het beter om een lichtere kettlebell te pakken. Als je regelmatig fitnesst kan je ervoor kiezen om deze oefening zwaarder uit te voeren door een zwaardere kettlebell te pakken. Het is ook mogelijk om in plaats van een kettlebell een kabelmachine te gebruiken met een touw eraan bevestigd.

Neem deze oefening regelmatig op in je trainingsschema als je progressie wilt boeken met het trainen van je bilspieren. Het is dan wel belangrijk dat je de oefening goed uitvoert.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Pak het handvat van de kettlebell met beiden handen vast. Je handpalmen wijzen naar je toe. Ga met je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan.

Stap 2.

Ga rustig door je knieën alsof je in een stoel gaat zitten. Houdt je rug recht tijdens de oefening. Terwijl je door je knieën zakt duw je de kettlebell tussen je benen naar achter.

Stap 3.

Kom weer omhoog door je benen te strekken. Als je omhoog bent gekomen druk je je heupen naar voren. De kettlebell zwaai je met gestrekte armen tot schouderhoogte voor je uit.

Stap 4.

Herhaal stap 2.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Bilspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel