Web Analytics
Spierentraining.nl

Rugoefening: Dumbbell Bent-over Row

Een oefening die specifiek gericht is op de brede rugspieren is de Dumbbell Bent-over Row. Deze oefening wordt ook wel ‘zagen’ genoemd, dit komt doordat de beweging die je maakt met de dumbbell lijkt op het doorzagen van een object. Het is belangrijk dat je je rug recht houdt tijdens de oefening. Hierdoor voorkom je blessures of pijn aan je rug. Het enige wat je nodig hebt om de oefening uit te voeren is een fitness bankje en een dumbbell.

De oefening is uitstekend voor om sterke brede rugspieren te kweken. Echter is het belangrijk om de oefening goed uit te voeren. Daarvoor staan hieronder een aantal stappen beschreven.

Stap 1.

Plaats één knie op een plat fitness bankje en ga met je andere been ernaast staan.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Stap 2.

Ondersteun jezelf met één arm op het bankje. Houdt in je andere arm een dumbbell vast.

Stap 3.

Til de dumbbell naar je ribben en laat de dumbbell daarna weer gecontroleerd zakken tot je arm gestrekt is. Houdt je rug de gehele oefening recht.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Rugspieroefeningen schema.

Zo krijg je snel die strakke buik waar je van droomt

Op internet staan veel tips voor het krijgen van een platte buik maar het meeste is helaas geschreven door mensen die er weinig verstand van hebben.

Oscar Helm is daarentegen een autoriteit op het gebied van afslanken en sport.

Hij leert je in zijn methode stap-voor-stap om een strakke buik te krijgen door het verliezen van overtollig buikvet, gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten.

Je ontdekt er alles over door de volgende pagina te bekijken:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

 

Reageren op dit artikel