Spierentraining.nl

Rugoefening: Dumbbell Shrug

Met de Dumbbell Shrug train je je Trapezius, dit is een ruitvormige spier aan de bovenkant van de rug. Bij deze oefening wordt er gebruik gemaakt van Dumbbells. Het is ook mogelijk om de Shrug uit te voeren met een Barbell. De Dumbbell Shrug is een oefening die veel fitnessers opnemen in hun fitness schema. Dit komt omdat je met deze oefening effectief de bovenkant van je rug traint.

Als je deze oefening op de juiste manier uitvoert zal je snel resultaat boeken. Hieronder leggen we je uit hoe de Dumbbell Shrug moet worden uitgevoerd.

Stap 1.

Houdt in elke hand een dumbbell vast aan de zijkant van je lichaam. Je armen zijn gestrekt en je voeten staan uit elkaar op heupbreedte.

Stap 2.

Haal je schouders zo hoog mogelijk op terwijl je armen gestrekt blijven.

Stap 3.

Laat je schouders daarna weer rustig zakken naar de beginpositie.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Rugspieroefeningen schema.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.