Web Analytics
Spierentraining.nl

Rugoefening: Cable Standing Close Row

Met deze oefening train je een aantal hele belangrijke rugspieren namelijk de latissimus dorsi en de rhomboideus. Dit zijn de brede rugspieren en de spieren aan de binnenkant van je bovenrug. Deze oefening is zeer effectief om je rugspieren te laten groeien. De oefening is vrij eenvoudig uit te voeren en de kans op een blessure is dan ook kleiner dan bij andere oefeningen. Naast de rugspieren worden in deze oefening ook de biceps belast. Deze oefening is zowel bij beginnende sporters als bij gevorderden erg populair.

De Cable Standing Close Row wordt ook vaak op een andere manier uitgevoerd. Namelijk niet staand maar zittend op een fitness bankje. Deze oefening wordt vaak de Seated Row genoemd.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Ga tegenover de machine staan. Pak een dubbel handvat beet met beide handen.

Stap 2.

Buig licht door je knieen, houdt je rug recht en je schouders iets naar achteren.

Stap 3.

Trek de kabel richting je buik naar je toe. Buig je ellebogen en zorg dat ze achter je zij eindigen.

Stap 4.

Strek je armen uit tot de startpositie.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Rugspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel