Spierentraining.nl

Rugoefening: Pull-up

Een bekende en populaire oefening om je rugspieren te trainen is de Pull-up, hiervoor wordt ook vaak de term optrekken gebruikt. Bij deze oefening gebruik je je eigen lichaamsgewicht om je rugspieren sterker te maken. Je kunt op verschillende manieren optrekken, dit ligt vooral aan de stand waarin je je armen plaatst. Een brede greep wordt meestal als zwaarder ervaren dan een smalle greep. Als beginner kan je de Pull-up vaak nog niet volledig uitvoeren. Maak dan gebruik van een apparaat waardoor je de Pull-up met minder weerstand kan uitvoeren.

Het is belangrijk dat je deze oefening goed uitvoert zodat je sterke en grote rugspieren krijgt, ook voorkom je hierdoor blessures.

Stap 1.

Pak de hoge stang beet met een brede overhandse greep, iets breder dan je schouders, en buig je benen zodat deze achter je lichaam zijn gepositioneerd.

Stap 2.

Trek je lichaam op tot je kin net boven de stang uitkomt.

Stap 3.

Laat je lichaam gecontroleerd zakken tot de beginpositie.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Rugspieroefeningen schema.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.