Web Analytics
Spierentraining.nl

Bilspieroefening: Bridge

Een goede oefening voor mooie ronde billen is de Bridge. Naast je bilspieren train je met deze oefening ook je buikspieren. Deze oefening wordt uitgevoerd zonder gewichten en het enige dat je nodig hebt hiervoor is een fitness matje. De Bridge is een minder bekende oefening maar is zeer effectief voor een goede vorm van je billen. Om de oefening zwaarder te maken kan er gebruik worden gemaakt van een resistance band of een barbell met gewichten eraan.

Om resultaat te behalen met deze oefening is het belangrijk dat je de oefening op de juiste manier uitvoert. In een aantal stappen wordt hieronder de uitvoering van de oefening beschreven.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Ga met je rug op een fitness matje liggen, buig je knieën en zet je voeten plat op de grond.

Stap 2.

Druk je heupen omhoog waardoor je heupen in lijn zijn met je lichaam. Span tijdens de oefening je buik- en bilspieren aan.

Stap 3.

Houdt deze positie voor een aantal seconden vast en span je buik- en bilspieren extra aan. Je hamstrings span je niet aan.

Stap 4.

Laat je heupen weer zakken tot aan de beginpositie.

Weten hoe vaak je de oefening moet herhalen? Bekijk hier het Bilspieroefeningen schema.

Reageren op dit artikel