Spierentraining.nl

Schouderoefening: Dumbbell Overhead Press

Een goede oefening waarmee je je volledige schouders traint is de Dumbbell Overhead Press. Je spreekt hiermee de Lateral-, de Anteroir- en de Posterior Deltoid aan. Dit zijn de drie grote spiergroepen in de schouders. Je kunt ervoor kiezen om de oefening staand of zittend op een fitness bankje uit te voeren.

Om blessures te voorkomen en om maximaal resultaat te behalen is het belangrijk om de Overhead Press goed uit te voeren. Met de volgende stappen helpen we jou op weg.

Stap 1.

Ga op een fitness bankje zitten met je rug tegen de leuning.

Stap 2.

Houdt de dumbbels op schouderhoogte en je ellebogen gebogen.

Stap 3.

Duw de dumbbells omhoog boven je hoofd tot je armen gestrekt zijn.

Stap 4.

Breng de dumbbels daarna weer rustig en gecontroleerd naar beneden tot de beginpositie.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Van de beste methodes om af te vallen tot de nieuwste fitness oefeningen: het team van Spierentraining weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts om zelf mee aan de slag te gaan.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.