Web Analytics
Spierentraining.nl
fitness schema beenspieren

Fitness schema beenspieren

Er zijn veel manieren en oefeningen om je beenspieren te trainen. Het is erg belangrijk om een combinatie van compound en isolatie oefeningen te doen om je beenspieren optimaal te ontwikkelen. Een fitness schema is een goed hulpmiddel dat je kan helpen de beste beenspier oefeningen te combineren. Daarnaast schept het duidelijkheid voor je beenspier training, het enige wat je hoeft te doen is naar de sportschool gaan en de oefeningen uitvoeren.

Beenspieren trainen

Als je de oefeningen uitvoert die in het fitness schema zijn opgenomen zal je in een korte tijd progressie maken. Het belangrijkste is dat je de oefeningen op de goede manier uitvoert. Pak als beginner dus niet te zware gewichten en zorg eerst dat je uitvoering klopt. In het schema zijn oefeningen opgenomen die de verschillende spieren in de benen aanspreken. Deze verschillende spieren zijn: de quadriceps, de hamstrings en de kuiten. Door de oefeningen uit het schema te doen voor deze spiergroepen train je je benen optimaal.

In het fitness schema staan zes oefeningen voor de beenspieren. Je hoeft deze zes oefeningen niet allemaal in één training te doen. Kies er vier of vijf per training en wissel dit tijdens je volgende training af. Je kunt de oefeningen in verschillende trainingen combineren, doe dus niet elke training precies dezelfde oefeningen. Door de oefeningen af te wisselen zorg je ervoor dat je beenspieren goed ontwikkelen. Met dit schema kan je ongeveer twee tot drie maanden trainen. Om resultaat te boeken is het belangrijk dat je minimaal één keer per week goed je benen traint.

Fitness schema beenspieren

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Barbell Squat38-10
Barbell Lunge410
Decline Leg Curl48-10
Leg Extension48-10
Barbell Standing Calf Raise312-15
Dumbbell Stiff Legged Deadlift38-10

Reageren op dit artikel