Web Analytics
Spierentraining.nl

Bicepsoefening: Dumbbell Concentration Curl

De Dumbbell Concentration Curl is een oefening die zich specifiek richt op de biceps. Een oefening die zich specifiek richt op één spiergroep wordt een isolatie oefening genoemd. Je kan de Concentration Curl op meerdere manieren uitvoeren, namelijk staand of zittend op een fitness bankje. We behandelen hier zittende variant. Bij deze oefening plaats je je arm aan de binnenkant van je bovenbeen waardoor alleen de biceps aangesproken worden als je de oefening uitvoert.

Ondanks dat je niet veel sporters deze oefening ziet doen is dit een hele goede oefening om je biceps te trainen. Het is wel belangrijk dat je de oefening op de juiste manier uitvoert.

Stap 1.

Ga op een uiteinde van een fitness bankje zitten met een dumbbell in je hand rechterhand.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Stap 2.

Zet je benen wijd uit elkaar en plaats de elleboog van je rechterarm tegen de binnenkant van je rechterbovenbeen.

Stap 3.

Buig je arm en til de dumbbell naar je rechterschouder toe.

Stap 4.

Laat de dumbbell gecontroleerd zakken tot de beginpositie.

Zo krijg je snel die strakke buik waar je van droomt

Op internet staan veel tips voor het krijgen van een platte buik maar het meeste is helaas geschreven door mensen die er weinig verstand van hebben.

Oscar Helm is daarentegen een autoriteit op het gebied van afslanken en sport.

Hij leert je in zijn methode stap-voor-stap om een strakke buik te krijgen door het verliezen van overtollig buikvet, gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten.

Je ontdekt er alles over door de volgende pagina te bekijken:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

 

Reageren op dit artikel