Web Analytics
Spierentraining.nl

Bicepsoefening: Angled Prone Curl

Er zijn veel variaties van oefeningen met dumbbells om je biceps te trainen. Een van deze variaties is de Angled Prone Curl. De benodigdheden voor deze oefening zijn twee dumbbells en een fitness bankje. Met deze oefening traint je specifiek twee spiergroepen in je biceps. Het voordeel van deze oefening is dat je puur de spieren in je biceps traint omdat je op het schuine fitness bankje ligt. Je loopt hiermee niet het risico dat je gebruik kunt maken van de onderrug, dit gebeurt vaak als je oefening staand uitvoert en te zware dumbbells pakt. Je gebruikt dan je rug om de dumbbells als het ware omhoog te gooien wat vaak tot blessures lijdt.

Om de oefening op de juiste manier uit te voeren zijn hieronder een aantal stappen beschreven. Hierdoor zal je snel sterke biceps krijgen.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Zet de leuning van een fitness bankje schuin op 45 graden. Ga met de voorkant van je lichaam op de leuning liggen.

Stap 2.

Pak in elke hand een dumbbell en houdt je ellebogen in lijn met je schouders en je armen langs de zijkanten van de leuning.

Stap 3.

Curl de dumbbells gecontroleerd naar je schouders.

Stap 4.

Laat de dumbbells weer gecontroleerd zakken naar de beginpositie.

Reageren op dit artikel