Web Analytics
Spierentraining.nl

Bicepsoefening: Preacher Curl

Als jij je biceps wilt trainen dan is de Preacher Curl een geschikte oefening om te doen. Deze oefening kan op meerdere manieren worden uitgevoerd. Je kan gebruik maken van dumbbells of van een barbell. In dit geval behandelen we de variant met de dumbbells. Doordat je bij deze oefening je bovenarmen op een fitness bal of op een speciaal preacher curl bankje legt worden alleen de biceps getraind. Wanneer je bij deze oefening de dumbbells verder uit elkaar houdt train je meer de binnenkant van je biceps. Als je de dumbbells dichter bij elkaar houdt tran je meer de buitenkant van je biceps.

Het is belangrijk dat je je armen bij deze oefening niet overstrekt. Kijk daarom hieronder hoe de oefening moet worden uitgevoerd.

Inhoud van dit artikel

Stap 1.

Wanneer je een fitness bal gebruikt ga je voor de bal op je knieën zitten, leun je met je borst op de bal en plaats je één elleboog op de bal met een dumbbell in je hand. Het is ook een optie om beiden ellebogen met een dumbbell in elke hand op de bal te plaatsen.

Als je een preacher bankje gebruikt ga je op het bankje zitten en stel je de juiste zithoogte in.

Stap 2.

Positioneer de dumbbell(s) op schouderbreedte.

Stap 3.

Til de dumbbell(s) richting je schouder. Laat de dumbbell(s) niet rusten als ze bij je schouders zijn, je moet de spanning houden op je biceps.

Stap 4.

Laat de dumbbell(s) rustig zakken naar de startpositie.

Reageren op dit artikel