Web Analytics
Spierentraining.nl

Buikspieroefening Voor Thuis: Prone Cobra

Deze buikspieroefening is bedoelt om de wervels te stabiliseren. Een gezonde wervelkolom is belangrijk in elke sport en ook voor het optimaal trainen van de buikspieren. Maar maak je geen zorgen, de oefening is ook zeer positief voor vorming van een sixpack of platte buik!

Om de buikspieroefening goed uit te voeren volg je de volgende stappen:

Inhoud van dit artikel

Stap 1:

Ga op de grond liggen of een fitness mat met je gezicht naar de grond en de benen recht. Je kunt je armen naast je zij leggen met de handpalmen naar beneden.

Stap 2:

Span je bilspieren en onderrug aan en kom langzaam met de benen en de borst van de grond. Draai tegelijkertijd de armen zodat de duimen naar het plafond wijzen.

Stap 3:

Houd deze positie minimaal 2 seconde vast. Daarna kun je je lichaam laten zakken naar de beginpositie en herhaal je de oefening. Hoe vaak je de buikspieroefening herhaald lees je in het trainingsschema.

1 reactie

  • Beste meneer, ik ben met de oefeningen die u beschrijft al een halfjaar mee bezig. Ondertussen ben ik wel 6 kilo afgevallen maar de buikomtrek is helemaal niet weggewerkt, zelfs geen centimeters. Kunt u mij vertellen hoe dit komt. Mijn buik omvang is sinds januari 120 cm dik.