Web Analytics
Spierentraining.nl
buikvet-verliezen

Buikvet verliezen? Let dan op deze soorten voeding

Je wilt buikvet verliezen en bent al flink aan het sporten? De kans bestaat dat je toch niet de gewenste resultaten bereikt. Dat ligt niet aan jou, het is goed mogelijk dat dit ligt aan je voedingspatroon.

Onze voeding is voor 80% verantwoordelijk voor de manier waarop ons lichaam eruit ziet, beweging en sport heeft invloed op de overige 20%. Je kunt wat dat betreft buikvet verliezen door hard te trainen en de beste buikspieroefeningen te doen, maar zonder de juiste voeding is het lastig om het resultaat te bereiken dat je voor ogen hebt.

 

Twee soorten koolhydraten

Automatische lichaamsfuncties zetten vetcellen om naar energie. Dat gebeurt in een bepaald tempo, waar je invloed op kunt uitoefenen door middel van je voeding. Het is daarvoor van belang dat je de twee soorten koolhydraten van elkaar leert onderscheiden:

  • Complexe koolhydraten
  • Enkelvoudige koolhydraten

Om de afbraak van vetcellen en de omzetting naar energie voor je lichaam te versnellen kun je de inname van enkelvoudige koolhydraten verminderen en aan de andere kant werken aan de inname van meer complexe koolhydraten. Die vind je in bijvoorbeeld fruit, groente, noten, quinoa, pitten, zaden, bruine rijst, zoete aardappel en havermout. De enkelvoudige variant kom je tegen in bijvoorbeeld suiker, wit brood, pasta, witte rijst, frisdrank en vruchtensappen uit pakken.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Gezonde keuzes

Zodra je meer gaat sporten zal je buikvet verliezen, een proces dat je kunt versnellen door ook beter te letten op wat je eet. Probeer de producten met enkelvoudige koolhydraten te vervangen door producten met de meer complexe koolhydraten. Je maakt op die manier meer gezonde keuzes, terwijl je voldoende kunt blijven eten om je vol te voelen.

Het is tijdens het ontbijt bijvoorbeeld verstandig om brood te vervangen door havermout. Je kunt daar ook wat blauwe bessen bij nemen. Voor de lunch kun je gebruik maken van een salade met bijvoorbeeld cherrytomaatjes, avocado, een gekookt eitje, wat spinazie en pistachenootjes. Als je ’s avonds dan geen frisdrank meer neemt, maar in plaats daarvan wat water met een limoen kiest ben je zeer gezond bezig.

Deze tip sluit aan bij een meer uitgebreid artikel dat je 10 tips biedt om sneller buikvet te verliezen. Des te effectiever je daarmee aan de slag gaat, des te sneller jij de platte buik zal hebben die je graag wenst. Je combineert daarmee voldoende sport en beweging met de juiste voeding, bijvoorbeeld op basis van het verschil tussen de complexe koolhydraten en de enkelvoudige koolhydraten. Dit is van grote invloed op de wijze waarop jouw lichaam voeding verwerkt en reageert op je sportprestaties.

Zo krijg je snel die strakke buik waar je van droomt

Op internet staan veel tips voor het krijgen van een platte buik maar het meeste is helaas geschreven door mensen die er weinig verstand van hebben.

Oscar Helm is daarentegen een autoriteit op het gebied van afslanken en sport.

Hij leert je in zijn methode stap-voor-stap om een strakke buik te krijgen door het verliezen van overtollig buikvet, gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten.

Je ontdekt er alles over door de volgende pagina te bekijken:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

 

Reageren op dit artikel