Spierentraining.nl
buikvet-verliezen

Buikvet verliezen? Let dan op deze soorten voeding

Je wilt buikvet verliezen en bent al flink aan het sporten? De kans bestaat dat je toch niet de gewenste resultaten bereikt. Dat ligt niet aan jou, het is goed mogelijk dat dit ligt aan je voedingspatroon.

Onze voeding is voor 80% verantwoordelijk voor de manier waarop ons lichaam eruit ziet, beweging en sport heeft invloed op de overige 20%. Je kunt wat dat betreft buikvet verliezen door hard te trainen en de beste buikspieroefeningen te doen, maar zonder de juiste voeding is het lastig om het resultaat te bereiken dat je voor ogen hebt.

De Spierentraining Formule: De beste methode om thuis buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen en voeding.

 

Twee soorten koolhydraten

Automatische lichaamsfuncties zetten vetcellen om naar energie. Dat gebeurt in een bepaald tempo, waar je invloed op kunt uitoefenen door middel van je voeding. Het is daarvoor van belang dat je de twee soorten koolhydraten van elkaar leert onderscheiden:

  • Complexe koolhydraten
  • Enkelvoudige koolhydraten

Om de afbraak van vetcellen en de omzetting naar energie voor je lichaam te versnellen kun je de inname van enkelvoudige koolhydraten verminderen en aan de andere kant werken aan de inname van meer complexe koolhydraten. Die vind je in bijvoorbeeld fruit, groente, noten, quinoa, pitten, zaden, bruine rijst, zoete aardappel en havermout. De enkelvoudige variant kom je tegen in bijvoorbeeld suiker, wit brood, pasta, witte rijst, frisdrank en vruchtensappen uit pakken.

Gezonde keuzes

Zodra je meer gaat sporten zal je buikvet verliezen, een proces dat je kunt versnellen door ook beter te letten op wat je eet. Probeer de producten met enkelvoudige koolhydraten te vervangen door producten met de meer complexe koolhydraten. Je maakt op die manier meer gezonde keuzes, terwijl je voldoende kunt blijven eten om je vol te voelen.

Het is tijdens het ontbijt bijvoorbeeld verstandig om brood te vervangen door havermout. Je kunt daar ook wat blauwe bessen bij nemen. Voor de lunch kun je gebruik maken van een salade met bijvoorbeeld cherrytomaatjes, avocado, een gekookt eitje, wat spinazie en pistachenootjes. Als je ’s avonds dan geen frisdrank meer neemt, maar in plaats daarvan wat water met een limoen kiest ben je zeer gezond bezig.

Deze tip sluit aan bij een meer uitgebreid artikel dat je 10 tips biedt om sneller buikvet te verliezen. Des te effectiever je daarmee aan de slag gaat, des te sneller jij de platte buik zal hebben die je graag wenst. Je combineert daarmee voldoende sport en beweging met de juiste voeding, bijvoorbeeld op basis van het verschil tussen de complexe koolhydraten en de enkelvoudige koolhydraten. Dit is van grote invloed op de wijze waarop jouw lichaam voeding verwerkt en reageert op je sportprestaties.

Simpele tips om af te vallen bij je buik en de sixpack te krijgen waar je altijd van gedroomd hebt.

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan zal de Spierentraining Formule je helpen.

We hebben al duizenden vrouwen én mannen geholpen een strakke buik te krijgen én te behouden!

Bekijk de eenvoudige methode om snel buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen en voeding:

De Spierentraining Formule: De beste methode om thuis buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen. Het boek bevat workouts, voedingsschema’s en alle oefeningen die je nodig hebt.

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.