Web Analytics
Spierentraining.nl
Buikspieren_superman_plank_

Sixpack trainen met de superman plank

Sixpack trainen? Een leuke variant van de plank is de superman plank. Deze maakt de oefening nog net even wat zwaarder en is enorm goed als je voor de basis van jouw sixpack.

Instructies om de superman plank goed uit te voeren

  1. Begin met de normale plank positie waarbij je het lichaam in een rechte lijn houdt, je bilspieren aangespannen zijn en je je navel naar binnen trekt.
  2. Terwijl je deze plank volhoudt, strek je een arm naar voren en gelijktijdig til je je andere been omhoog. Als je dus je linkerarm strekt, til je het rechterbeen omhoog.
  3. Hou deze houding 5 seconden vast (als dit niet lukt, begin dan met 2 of 3 seconden en probeer naar de 5 seconden toe te werken).
  4. Breng je arm en been terug naar de normale plank positie en herhaal de oefening met je andere arm en been.
  5. Herhaal de oefening 5 keer aan beide kanten (10 x 5 seconden dus!) of doe deze oefening als onderdeel van een buikspieren circuit.

Bekijk ook deze korte video:

Buikspieren tips om het vol te houden

  • Zorg er eerst voor dat je de normale plank (link) minimaal 30 seconden vol kunt houden, anders wordt het lastig om de techniek goed uit te voeren.
  • Een makkelijke variant van deze oefening kan ook op je knieën worden uitgevoerd (in plaats van op je tenen). Hier kan je al wel direct mee starten.
  • Als het niet meer lukt om de oefening op de correcte manier te doen stop dan en neem rust of probeer een van de andere buikspieroefeningen voor thuis om jouw sixpack te trainen.

Reageren op dit artikel