Web Analytics
Spierentraining.nl
platte_buik_met_burpee_2

Een platte buik met de burpee

De burpee is de ultieme full-body oefening en staat bekend als een van de beste oefeningen om vet te verbranden. Studies hebben aangetoond dat een hoge intensiteit oefeningen, zoals burpees, tot meer dan 50% vet verbranden dan conventionele kracht- of cardiotraining. Wil je af van dat reservewiel? Voeg burpees toe aan je buikspieroefeningen voor thuis workout schema.

Instructies om de burpee goed uit te voeren

  1. Start in een normale staande houding met genoeg ruimte voor je om op te drukken.
  2. Beweeg naar een squat positie met de handen op de vloer voor je.
  3. Schop je voeten terug naar achteren zodat je in een push-up positie terecht komt.
  4. Druk je zelf op (optioneel)
  5. Beweeg je voeten terug zodat je weer in de squat positie komt te staan.
  6. Spring zo hoog mogelijk vanuit de squat positie met je armen gestrekt in de lucht.
  7. Herhaal deze beweging zo snel mogelijk. Op naar die platte buik!

Bekijk ook deze korte video:

Buikspieren tips om het vol te houden

  • Mocht het niet lukken om op te drukken, sla dit gedeelte dan over. De push-up maakt de oefening een stuk zwaarder
  • Bij deze oefening is een hoog tempo erg belangrijk, probeer iedere 30 seconden tussen de 12 en 15 herhalingen te doen.
  • Streef naar maximale hoogte bij elke sprong, dit vergroot de effectiviteit van de oefening.

Reageren op dit artikel