Spierentraining.nl
Buikspieroefeningen-na-de-bevalling

Buikspieroefeningen na bevalling. Platte buik schema (Tip)

Buikspieroefeningen na bevalling zijn de oplossing om van het overtollige vet af te komen. Het kan soms deprimerend zijn, na de bevalling is de buik groot en slap. De beste manier om snel weer naar die strakke buik te gaan zijn de juiste buikspieroefeningen.

Zwangerschap

Het is verstandig om na de bevalling ongeveer 5 weken te wachten voordat je begint met het trainen van de buikspieren. In dit artikel lees je hoe je het beste de buikspieren kan trainen na een zwangerschap én met welke oefeningen. Je kunt deze oefeningen thuis doen of in de sportschool.

 

(Tip, wil jij hulp van een personal trainer met gegarandeerd resultaat? Dan raden wij je na de bevalling

De Spierentraining Formule

te lezen)

Welk gedeelte van de buik trainen na de bevalling?

Om de buik weer plat en strak te maken na de bevalling zul je je moeten richten op de zijkant van de buik. Dit gedeelte van de buikspieren word tijdens de zwangerschap behoorlijk uitgerekt om ruimte te maken voor de groeiende baby. Het trainen van de zij-buikspieren is ook zeer positief voor de rug. Omdat deze buikspieren verbonden zijn met de rug zal het trainen er voor zorgen dat je minder of zelfs geen last hebt van rugpijn.

 Buikspieroefeningen na bevalling

 Zoals je hierboven hebt gelezen gaan we ons richten op de zijkant van de buik. De volgende buikspieroefeningen zijn uitermate geschikt om na de zwangerschap thuis of in de sportschool de buikspieren te trainen:Buikspieroefeningen na bevalling

Trainingsschema na bevalling

Je dient de buikspieroefeningen na bevalling langzaam op de bouwen. In het begin kunnen de oefeningen nog pijnlijk zijn, neem dan enkele dagen rust om de buikspieren genoeg rust te geven. In de eerste weken kun je het beste 2 dagen per week buikspieroefeningen doen. Je doet op allebei de dagen 3 sets van 10 herhalingen per oefening. (Per oefening doe je dus 3 x 10 herhalingen met 1 minuut rust tussen elke set). Als je dit schema enkele weken gebruikt kunt je dit schema gaan gebruiken.

Dag 1:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
V-Up310
Gedraaide Crunch310
Prone Cobra310

Dag 2:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
V-Up310
Gedraaide Crunch310
Prone Cobra310

Simpele tips om af te vallen bij je buik en de sixpack te krijgen waar je altijd van gedroomd hebt.

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan zal de Spierentraining Formule je helpen.

We hebben al duizenden vrouwen én mannen geholpen een strakke buik te krijgen én te behouden!

Bekijk de eenvoudige methode om snel buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen en voeding:

De Spierentraining Formule: De beste methode om thuis buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen. Het boek bevat workouts, voedingsschema’s en alle oefeningen die je nodig hebt.

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.