Web Analytics
Spierentraining.nl
Kettlebell_oefening

Kettlebell oefening voor core-stability: rechte arm sit-up

De rechte arm sit-up is een vrij zware kettlebell oefening voor je core-stability spieren. Dit is de ideale buikspieroefening voor thuis of voor op de sportschool als je geen kettlebell thuis hebt staan.

Instructies om de kettlebell ‘rechte arm sit-up’ goed uit te voeren

  1. Voor deze oefening heb je een kettlebell nodig. Vrouwen kunnen voor deze oefening beginnen met een kettlebell van 4 kilo, mannen kunnen beginnen met een kettlebell van 8 kilo.
  2. Je begint de beweging liggend op je rug met de kettlebell met arm gestrekt boven de borst. Zorg ervoor dat je benen volledig gestrekt zijn en je hakken de grond blijven aanraken.
  3. Gebruik je core-spieren op rechtop te gaan zitten met een gestrekt arm en kettlebell boven het hoofd.
  4. Vervolgens laat je het lichaam weer langzaam terugkomen naar de grond. Gedurende de hele oefening blijft de kettlebell met gestrekt arm boven het hoofd.
  5. Probeer te voorkomen dat je arm buigt, dit zorgt ervoor dat er meer druk op de schouderspieren komt te staan.

Bekijk ook deze korte video:

Buikspieren tips om de kettlebell oefening vol te houden

  • Dit is een vrij zware kettlebell oefening, begin vooral met een licht gewicht.
  • Lukt het niet om deze kettlebell oefening direct te doen, begin dan met andere oefeningen om je core spieren te trainen zoals de plank.
  • Moet je wennen aan het trainen met een kettlebell? Bekijk ook onze andere kettlebell oefeningen.

Kettlebell workout vanuit huis

Kettlebell oefeningen zijn een van de meest effectieve oefeningen die je kunt doen voor het verbranden van calorieën en vet.  Als jij snel en blijvend die strakke buik wilt bestel dan snel een kettlebell voor in huis.

Reageren op dit artikel