Spierentraining.nl
Low-carb_dieet_6_weken_plan

Het 6-weken plan voor een platte buik met een low-carb dieet

Na onze eerdere tips om een platte buik te krijgen beschrijven we in dit artikel per week wat je in je eigen routine aan kunt passen bij het ontbijt, de lunch, het avondeten, en het snacken tussen door. Uiteraard geven we je ook de nodige tips om buikspieroefeningen in je routine te verwerken. Op naar die platte buik voordat de zomer echt gaat beginnen!

De Spierentraining Formule

Een platte buik met een low-carb dieet week 1:

Ontbijt:

  • Doe wat minder suiker in de koffie of thee

Lunch:

  • Probeer minder brood te eten en neem af en toe een salade

Avondeten:

  • Schep minder koolhydraten (aardappels, rijst, pasta) op en meer eiwitten (vlees, vis, ei) met groenten

Snacks / gedurende de gehele dag:

  • Zakje wortels
  • ‘Light’ of ‘zero’ variaties van je cola of fanta
  • Minder suiker in de koffie

Buikspieroefeningen:

Een platte buik met een low-carb dieet week 2:

Ontbijt:

  • Probeer deze week om 2 keer minimaal 25 gram aan eiwitten binnen te krijgen bij het ontbijt, bijvoorbeeld een omelet met spek (zonder brood), kwark met een klein beetje crusli of cornflakes en eiwit repen

Lunch:

  • Eet om de dag een salade in plaats van een broodje of warme maaltijd met veel koolhydraten

Avondeten:

  • Probeer deze week om bij 2 maaltijden de koolhydraat-rijke dingen (zoals aardappelen, rijst en pasta) helemaal te laten liggen. Vervang dit met extra eiwitten (vlees, vis, of ei) of extra groenten

Snacks / gedurende de gehele dag:

  • Probeer af en toe een kop koffie of thee zonder zuiker
  • Drink geen soda’s meer met veel suiker (cola’s of fanta’s), alleen nog maar de ‘light’ of ‘zero’ variaties. Hou dit vol!
  • Eiwit repen

Buikspieroefeningen:

Een platte buik met een low-carb dieet week 3:

Ontbijt:

  • Geen suiker meer in de koffie of thee
  • 3 keer per week een ontbijt met minimaal 25 gram aan eiwitten
  • Ga meer letten op het aantal koolhydraten wat je binnen krijgt

Lunch:

  • Deze week minimaal 4 keer een salade in plaats van brood

Avondeten:

  • Zoek een lekker low-carb gerecht online
  • Eet om de dag een maaltijd waarbij je de koolhydraat-rijke dingen laat liggen (zoete aardappelen kan bijvoorbeeld wel)

Snacks / gedurende de gehele dag:

Buikspieroefeningen:

Een platte buik met een low-carb dieet week 4:

Ontbijt:

  • Probeer naast de 25 gram per dag aan eiwitten ook het aantal koolhydraten te verminderen (minder brood, minder crackers, minder cornflakes, etc.)

Lunch:

  • Wissel de salades eens af met een warme lunch waarbij je de koolhydraat-rijke ingredienten laat liggen. Als je ergens gaat lunchen is het is vaak geen probleem om te vragen of ze de aardappels of rijst kunnen vervangen met wat extra groente. Als je iets van thuis meeneemt (bijvoorbeeld je restjes) kun je hier uiteraard zelf rekening mee houden.

Avondeten:

  • Probeer je avondmaaltijden steeds meer vooruit te plannen. Het wordt steeds makkelijker als je alle ingrediënten al in huis hebt en niet wordt verleidt door iets lekkers in de supermarkt.

Snacks / gedurende de gehele dag:

Buikspieroefeningen:

Een platte buik met een low-carb dieet week 5:

Ontbijt:

  • Probeer de routine van 25 gram eiwitten en minder koolhydraten uit te breiden naar 5-6 keer per week. Als je dit volhoudt gaat het na een tijdje veel makkelijker worden, dan wordt het een gewoonte.

Lunch:

  • Ga ook de lunch routine uitbreiden naar 5-6 keer per week. Het helpt om hier een maatje in te vinden zodat je elkaar kunt blijven stimuleren. Heb je een collega, vriend of vriendin die met je mee wilt doen? Deel deze blog en je zult het makkelijker gaan vinden!

Avondeten:

  • Woon je samen met een partner of heb je huisgenoten? Wellicht kan je hen er ook van overtuigen om mee te doen via Facebook of door een mailtje te sturen.

Snacks / gedurende de gehele dag:

  • In eerste instantie zal je misschien sneller honger krijgen na de lunch als je de koolhydraat-rijke ingrediënten laat liggen. Dan is het erg belangrijk om een gezonde snack bij je te hebben. Probeer iedere dag rond 4 of 5 uur ‘s middags een eiwit reep te eten. Bij de bodyenfitshop.nl zijn deze het goedkoopste en heb je veel keuze.

Buikspieroefeningen:

  • Maak een eigen schema op basis van het buikspieroefeningen schema om minimaal 4 dagen per week buikspieroefeningen te doen. Idealiter kies je hiervoor een vast moment in de dag.

Een platte buik met een low-carb dieet week 6:

Ontbijt:

  • Blijf deze routine volhouden! Het ontbijt is vaak erg lastig omdat je net wakker bent maar probeer dit vol te houden met een vast schema.

Lunch:

  • Probeer zo veel mogelijk variatie te zoeken in de salades of warme gerechten zonder ingrediënten als rijst, pasta, of aardappels. Als je vanuit huis eten meeneemt, kook de avond ervoor wat extra. Dit maakt het makkelijk om gezond te lunchen. Ga je ergens eten, probeer eens wat nieuwe gerechten.

Avondeten:

  • Probeer te experimenteren met nieuwe recepten. Maak een lijst met low-carb recepten die je een keer wilt proberen en haal de ingrediënten hiervoor in huis. Zoek je wat inspiratie voor recepten kijk naar de Spierentraining formule.

Snacks / gedurende de gehele dag:

  • Zorg dat je iedere week wel 1 dag hebt waar je alles eet van je lekker vind. Hier mag je helemaal los gaan. Dit gaat je helpen om het de andere 6 dagen weer in te halen!

Buikspieroefeningen:

  • Print je eigen schema uit en hang deze op. Hou het vol om 5 keer per week deze oefeningen te doen. Op naar die platte buik voor de zomer echt begint!

Simpele tips om af te vallen bij je buik en de sixpack te krijgen waar je altijd van gedroomd hebt.

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan zal de Spierentraining Formule je helpen.

We hebben al duizenden vrouwen én mannen geholpen een strakke buik te krijgen én te behouden!

Bekijk de eenvoudige methode om snel buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen en voeding:

De Spierentraining Formule: De beste methode om thuis buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen. Het boek bevat workouts, voedingsschema’s en alle oefeningen die je nodig hebt.

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Volg ons op Facebook

In 3 stappen van vet naar fit

238 bladzijden met oefeningen, schema’s, en practische informatie om af te vallen.


Bekijken

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.