Web Analytics
Spierentraining.nl
Bicepsoefeningen

Bicepsoefeningen: 5 beste oefeningen

De beste manier om grote biceps, ook wel spierballen, te krijgen is door bicepsoefeningen. De biceps zijn ongeveer 40% van de spiermassa in de armen. Ze worden in het Nederlands ook wel de tweehoofdige armbuigspier genoemd. De biceps bestaan namelijk uit een lange en een korte kop. Vrijwel alle bicepsoefeningen spreken beide koppen aan. Toch kunnen we de bicepsoefeningen indelen per kop die in de oefening het meest wordt geprikkeld.

Door gezonde voeding en doorzettingsvermogen is het mogelijk om binnen de kortste keren grote spierballen te krijgen. Grote spierballen worden vaak gezien als het toonbeeld voor kracht. Zorg ervoor dat je de oefeningen regelmatig afwisselt zodat je de beide koppen optimaal ontwikkeld. De biceps worden vaak getraind met Dumbbells, een Barbell of een kabelmachine.

Bicepsoefeningen voor de lange kop

De lange kop ligt meer in het midden van de biceps. Om deze kop goed te ontwikkelen is het belangrijk dat je de oefeningen om de juiste manier uitvoert. De volgende oefeningen focussen zich op de lange kop van de biceps:

Bicepsoefeningen voor de korte kop

Bij bicepsoefeningen voor de korte kop houd je de dumbbells of barbell meestal wat smaller vast. De korte kop zit ook meer aan de binnenkant van de biceps. Voor mooie ronde spierballen is het belangrijk om regelmatig bicepsoefeningen uit te voeren die de korte kop aanspreken.

Bicepsoefeningen schema

Een schema kan je goed helpen bij het trainen van je biceps. Hierdoor weet je wanneer en welke bicepsoefeningen je moet doen. Je kan oefeningen combineren die de lange en de korte kop aanspreken zodat je je biceps volledig ontwikkeld. Het geeft je wat houvast en overzicht en daarnaast weet je welke dagen je rust hebt. Doorzettingsvermogen is wel belangrijk als je traint voor grote biceps. Maar als jij je aan je bicepsoefeningen schema houdt dan zal je snel resultaat zien.

Reageren op dit artikel