Web Analytics
Spierentraining.nl
Vetpercentage-nodig-sixpack

Welk vetpercentage heb je nodig voor een sixpack?

Welke vetpercentage heb je nodig voor een sixpack? Deze vraag word mij dagelijks gesteld. Het antwoord is eigenlijk heel simpel: Je hebt al een sixpack! Dit klinkt misschien raar maar het is toch echt zo. Jou sixpack heeft er altijd al gezeten, maar door een laagje vet op je buik was deze nooit zichtbaar. Als je dit laagje vet weg traint met behulp van de juiste buikspieroefeningen zal jou sixpack snel zichtbaar worden! In dit artikel lees je alles over welk percentage je nodig hebt voor een sixpack, gezonde vetpercentages voor mannen en vrouwen en hoe je dit kunt berekenen.

Een goede eiwitshake kan enorm helpen om het vetpercentage snel te verlagen!

 

Vetpercentage mannen

Een gezond vetpercentage bij mannen ligt tussen de 15% en 25%. Onder de 15% zal je sixpack steeds duidelijker zichtbaar worden. Hoe lager het vetpercentage, hoe strakker de buik word. Welk vetpercentage heb je nodig voor een sixpack? Als man zit je onder 15% lichaamsvet goed. Ga je voor een wasbord zoals in de tijdschriften dan zul je rond de 12%/13% moeten zitten.

Vetpercentage vrouwen

Bij vrouwen ligt het gemiddelde vetpercentage een stuk hoger. Dit komt omdat het lichaam van een vrouw tijdens een zwangerschap meer vetreserves nodig heeft om gezond te blijven. Een gezond vetpercentage bij vrouwen ligt rond de 25%/30%.  Net als bij mannen ligt het vetpercentage wat nodig is voor een zichtbare sixpack onder de 15%.

Hoe meet je het vetpercentage?

Je weet nu welk vetpercentage nodig is voor een sixpack, maar hoe meet je het vetpercentage? Er zijn meerdere manieren om het vetpercentage te meten. Gebruik maken van een digitale huidplooimeter is ronduit de beste manier om het vetpercentage te meten. Met deze meetmethode ben je er zeker van dat het aangegeven vetpercentage klopt. De meeste digitale meters hebben een functie om de vooruitgang bij te houden. Erg handig dus!

Reageren op dit artikel