Web Analytics
Spierentraining.nl

De beste adviezen voor het behalen van je fitness doelen

Betrouwbare en inspirerende informatie over fitness, krachttraining, oefeningen en voeding. Al onze artikelen zijn geschreven door fitnessinstructeurs met jarenlange praktijk ervaring en gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten en onderzoeken.

snel afvallen

Snel afvallen? Wij helpen je met 5 tips

Er wordt zoveel geschreven over snel afvallen dat wij je wat meer duidelijkheid willen geven. Jij wilt, net als heel veel volwassenen, afvallen op een snelle manier. Maar is het wel goed om snel af te vallen? En welk dieet moet ik volgen? Dit zijn vragen waar wij antwoord op geven in dit artikel. Dit doen we met behulp van 5 gouden tips om snel af te vallen.

Inhoud van dit artikel

Gezond afvallen

Er bestaan heel veel diëten en afslankmethodes die je worden aangeboden, maar uiteindelijk verschillen ze niet veel van elkaar. Het eindresultaat is vaak hetzelfde. De formule voor afvallen is ook niet zo ingewikkeld. Je valt vanzelf af als je wat minder eet en meer gaat sporten. Je lichaam zal dan vanzelf de vetreserves gaan verbranden om toch aan de benodigde energie te komen. Zo lang jij het maar weet vol te houden zal je gaan afvallen.

Echter willen we je wel waarschuwen voor het volgende: het jojo-effect. Dit betekent dat als je volgens een dieet ik korte tijd snel afvalt, maar daarna ook net zo snel weer aankomt. Hierdoor heb je na je dieet nog steeds niet het gewenste resultaat. Dit is vooral het geval bij een crash dieet. Daarnaast voel je je bij een crash dieet vaak moe en futloos. Ook krijg je door alleen een dieet te volgen niet altijd het gewenste lichaam. Je valt snel af en wordt slanker, maar je bouwt geen spieren op waardoor je lichaam niet erg strak wordt.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Snel afvallen dieet

Zorg er dus voor dat je een dieet volgt waarbij je het juiste eetpatroon voor jou lichaam vindt. Hierdoor voorkom je het jojo-effect en val je af zonder dat je snel weer aankomt. Ook verlies je hierdoor weinig spierweefsel. Je lichaam kan namelijk ook spierweefsel gaan verbranden als je calorietekort erg groot is. Als je spierweefsel verliest krijg je ook niet dat strakke lichaam dat je voor ogen hebt. De volgende vijf tip helpen je om snel af te vallen zonder dat je spierweefsel verliest.

Tips voor snel afvallen

1. Creëer een calorietekort

Zoals al eerder aangegeven moet je een calorietekort creëren om af te vallen. Hierdoor verbrand je lichaam je vetreserves. Je wilt alleen niet dat dit calorietekort te groot wordt zodat je lichaam spierweefsel gaat verbranden. Ook komt het vaak voor dat je dan een hongergevoel krijgt.

Een calorietekort creëer je door minder calorieën binnen te krijgen dan je dagelijkse caloriebehoefte. Gemiddeld heeft een mens 300-500 calorieën nodig per dag. Creëer een calorietekort door ongeveer 10-20% onder deze dagelijkse behoefte te eten. De calorieën die je eet moeten ingevuld worden met gezonde voeding. Op die manier verlies je vet en heb je geen last van een hongergevoel.

2. De juiste voeding

Tijden het proces van snel afvallen moet je ervoor zorgen dat je alle belangrijke voedingstoffen binnenkrijgt. Hiermee bedoelen we genoeg vitaminen, mineralen, vezels en antioxidanten. Je vindt deze voedingsstoffen vooral in gezondere voeding zoals fruit, groente en volkoren producten. Zorg er daarnaast voor dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Dit is goed voor het behouden van spierweefsel. Ook voel je je hierdoor voller en herstel je sneller na het sporten. Eiwitten haal je vooral uit vis, vlees, eieren, zuivelproducten en noten. De hoeveelheid eiwitten verschilt uiteraard per persoon. Maar dit kan je erbij helpen: als je sport heb je zo’n 1.6 tot 1.8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig. Neem dit mee in je dieet.

3. Zware workouts

Er zijn natuurlijk veel manieren waarop je kan sporten om af te vallen. Maar als je snel wilt afvallen is het aan te raden om zwaar te trainen. De beste oefeningen hierbij zijn compound oefeningen. Dit zijn oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk aanspreekt. Voorbeelden hiervan zijn Squats, Deadlifts, Pull-up, Push up en Bench Press. Door deze oefeningen zwaar te trainen verbrand je veel calorieën en bouw je nieuw spierweefsel op. Als je zwaar traint heeft je lichaam langer nodig om te herstellen, en juist in deze herstelperiode verbrand je lichaam nog steeds calorieen. Hierdoor val je sneller af door zware workouts dan als je bijvoorbeeld een cardio training doet. Trainen met zware gewichten of veel herhalingen zorgen ervoor dat je spieren goed worden geprikkeld. Op die manier ga jij snel resultaat zien!

4. Intervaltraining

Als je ook graag aan de slag wilt met cardio om snel af te vallen doe dit dan als volgt. Ga geen urenlang op hetzelfde tempo hardlopen of fietsen, maar doe een intervaltraining. Dit is een vorm van cardio waarbij je in korte tijd veel inspanning levert en dit afwisselt met periodes van rust. Een voorbeeld: sprint 30 seconden zo snel als je kan, en loop daarna één tot twee minuten uit op een rustig tempo. Herhaal dit acht of tien keer en je hebt een effectieve en intensieve intervaltraining gedaan. Net als bij een zware workout zal je lichaam na de training nog lang calorieën verbranden, omdat je zo intensief hebt getraind. Nog een voordeel, zo’n training duurt niet lang! Een aantal keer per week een intervaltraining en je zal veel vet verbranden en snel afvallen.

5. Extra boost

De meeste energie om te trainen haal je uit je voeding. Als je toch nog een extra boost nodig hebt voor het trainen zijn daar verschillende mogelijkheden voor. Je zou dit kunnen oppakken door supplementen zoals pre workout of een shake. Als je daar niet zo’n fan van bent kun je ook een sterke koffie nemen voor het trainen. Je krijgt, net zoals bij een pre workout, extra energie om te trainen. Hierdoor kan je de oefeningen net wat langer en zwaarder trainen waardoor je ook meer calorieën en vet verbrandt.

Zo krijg je snel die strakke buik waar je van droomt

Op internet staan veel tips voor het krijgen van een platte buik maar het meeste is helaas geschreven door mensen die er weinig verstand van hebben.

Oscar Helm is daarentegen een autoriteit op het gebied van afslanken en sport.

Hij leert je in zijn methode stap-voor-stap om een strakke buik te krijgen door het verliezen van overtollig buikvet, gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten.

Je ontdekt er alles over door de volgende pagina te bekijken:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

 

Tom Ridder

Tom Ridder heeft meer dan 150 wetenschappelijk onderbouwde artikelen geschreven over fitness, spieren kweken, gewichtsverlies en voeding. Hij is bekend ben van De Telegraaf, Vrouw, Grazia en Het Laatste Nieuws. Hij is ook fitnessinstructeur en heeft 11 jaar ervaring.

Reageren op dit artikel