Web Analytics
Spierentraining.nl

De beste adviezen voor het behalen van je fitness doelen

Betrouwbare en inspirerende informatie over fitness, krachttraining, oefeningen en voeding. Al onze artikelen zijn geschreven door fitnessinstructeurs met jarenlange praktijk ervaring en gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten en onderzoeken.

Rijst1

Met dit trucje halveer je de calorieën in rijst

Een normale portie rijst voor 1 persoon bevat zo’n 200 kilocalorieën. Stel dat je deze calorieën makkelijk kunt halveren? Dat zijn weer calorieën die je niet meer hoeft weg te zweten in de sportschool. Met dit simpele kooktrucje is het mogelijk!

Het werkt als volgt:

1. Voeg een halve theelepel kokosnootolie toe aan het kookwater van een halve kom rijst

2. Laat de rijst langzaam gaar koken (het liefst 40 minuten)

3. Stop de kom rijst in de koelkast voor 12 uur

Zodra de rijst de koelkast in gaat verdwijnen de calorieën vanzelf. Je kunt de rijst gewoon opnieuw opwarmen en het effect blijft hetzelfde.
Raar genoeg moet je vet toevoegen aan de rijst om de calorieën te halveren.Door de combinatie van het afkoelen en de kokosnootolie halveer je het aantal calorieën in de rijst. Rijst bestaat grotendeels uit zetmeel. Een gedeelte hiervan is niet verteerbaar en wordt niet opgenomen door het lichaam. Zodra het niet-verteerbare deel groter wordt zul je minder calorieën binnen krijgen. Dit effect komt tot stand als de rijst afkoelt. Door de bovenstaande stappen uit de voeren vermindert het aantal kilocalorieën tot wel 60%.

Bron: College of Chemical Sciences in Srilanka

Zo krijg je snel die strakke buik waar je van droomt

Op internet staan veel tips voor het krijgen van een platte buik maar het meeste is helaas geschreven door mensen die er weinig verstand van hebben.

Oscar Helm is daarentegen een autoriteit op het gebied van afslanken en sport.

Hij leert je in zijn methode stap-voor-stap om een strakke buik te krijgen door het verliezen van overtollig buikvet, gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten.

Je ontdekt er alles over door de volgende pagina te bekijken:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

 

Tom Ridder

Tom Ridder heeft meer dan 150 wetenschappelijk onderbouwde artikelen geschreven over fitness, spieren kweken, gewichtsverlies en voeding. Hij is bekend ben van De Telegraaf, Vrouw, Grazia en Het Laatste Nieuws. Hij is ook fitnessinstructeur en heeft 11 jaar ervaring.

Reageren op dit artikel