Web Analytics
Spierentraining.nl

Buikspieren en core-stability: De Static V-sit

De static v-sit is een erg goede buikspieroefening voor je core-stability spieren. De uitdaging in deze oefening zit voornamelijk in de duur van de oefening.  Doordat je zowel het boven- als onderlichaam op dezelfde positie moet houden zonder te bewegen is deze oefening erg goed voor je buikspieren.

  • Meer tips over gezond afvallen bij je buik d.m.v. buikspieroefeningen en gezonde voeding? uitproberen

Instructies om de static-V goed uit te voeren

  1. Je begint de beweging in een zittende positie. Span je core- en buikspieren aan en til je benen tot een hoek van 45 graden.
  2. Beweeg je armen naar voren richting je scheenbenen alsof je een sit-up doet.
  3. Zorg er voor dat je een goede postuur behoudt en een rechte rug
  4. Probeer deze ‘V’ positie zo lang mogelijk vast te houden. Begin met 20 seconden en probeer dit steeds met 5 seconden te verlengen.
  5. Keer weer terug naar de start positie.
  6. Herhaal de oefening.

Buikspieren tips om de Static v-sit vol te houden

  • Neem voldoende rust tussen de herhalingen. De statische kracht is erg belangrijk voor deze oefening. Het is beter om de oefening langer vol te houden met minder herhalingen dan om zo veel mogelijk herhalingen te doen.
  • Wil je de oefening zwaarder maken? Probeer je knieën zo recht mogelijk te houden. Hierdoor wordt de oefening nog lastiger.
  • Zorg dat je blijft ademen tijdens de gehele oefening. Bij statische oefeningen hebben mensen wel eens de neiging om hun adem in te houden. Probeer dit te voorkomen.

Reageren op dit artikel