Spierentraining.nl

Schouderoefening: Barbell Upright Row

De Barbell Upright Row is een schouderoefening waarbij je de voorkant, de zijkant en de achterkant van je schouders traint. Een belangrijk aspect bij deze oefening is de manier waarop je de barbell beetpakt. Een te smalle of te brede greep kan betekenen dat je schouders blokkeren of dat je je onderrug te veel belast.  Volg de onderstaande stappen om de oefening op de juiste manier uit te voeren.

Let erop dat je deze oefening rustig en gecontroleerd uitvoert. Met een te snelle uitvoering verlaag je de intensiteit waardoor je niet het gewenste resultaat zult bereiken. Deze oefening kan ook met dumbbells worden uitgevoerd.

Stap 1.

Je benen staan net iets smaller dan schouderbreedte op de grond. Pak de barbell op schouderbreedte vast met een overhanse greep.

Stap 2.

Houdt de barbell aan de voorkant van je dijen met je armen naar beneden. Houdt je rug recht tijdens de oefening.

Stap 3.

Til de barbell zo dicht mogelijk langs je lichaam omhoog. Je tilt de barbell ongeveer tot de bovenkant van je borst.

Stap 4.

Laat de barbell daarna rustig en gecontroleerd zakken tot de beginpositie.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.