Spierentraining.nl

Schouderoefening: Barbell Military Press

Vrijwel iedereen die het midden van de schouders wilt trainen gebruikt hiervoor de Military Press. Deze oefening wordt vaak genoemd als de belangrijkste oefening om de spieren in je schouders te trainen. De Military Press wordt voornamelijk uitgevoerd met een barbell, maar je ziet ook veel variaties waarbij dumbbells worden gebruikt. De oefening kan zowel staand als zittend worden gedaan.

Door deze oefening regelmatig in je trainingsschema op te nemen ontwikkel je sterke schouderspieren. Het is erg belangrijk om de Military Press op de juiste manier uit te voeren.

Stap 1.

Ga op een fitness bankje zitten met je rug recht tegen leuning. Knieën geboden en je voeten plat op de grond.

Stap 2.

Pak de barbell met een overhandse greep beet. Je handen zijn op schouderbreedte gepositioneerd.

Stap 3.

Breng de barbell naar je schouders en houdt je ellebogen naast je zij.

Stap 4.

Duw de barbell recht omhoog boven je hoofd.

Stap 5.

Laat de barbell rustig en gecontroleerd zakken tot de beginpositie.

Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam

In de afgelopen jaren hebben we duizenden mannen en vrouwen geholpen met hun persoonlijke doelen te behalen. Alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan hebben we samengevat in De Spierentraining Formule.

Bekijk de eenvoudige methode om snel spieren te ontwikkelen en vet te verliezen:

De Spierentraining Formule: Alles wat je moet weten over effectief vetverlies, spieropbouw en een gezond lichaam. Het boek bevat alle oefeningen, trainingen, recepten en schema's die je nodig hebt!

Spierentraining Team

Of het nou gaat om de beste methodes om af te vallen of de laatste fitness oefeningen. Het Spierentraining team weet er alles van. We houden je dagelijks op de hoogte van de beste en meest effectieve oefeningen en body workouts.

Reageren op dit artikel

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.